امروز در این مقاله قصد داریم که در باره این موضوع بپردازیم که استرس از کجا به وجود می آید و چگونه میتوان با ساده ترین روش ها اضطراب را از بین برد

اگر شما دوست عزیز از جمله کسانی هستید که در بعضی شرایط خاص مثل سر جلسه کنکور یا آزمون استخدام دچار استرس می شوید این مقاله مختص شماست و ما در این مقاله چند مورد تکنیک هایی را خواهیم که با انجاد دادن آنها اضظراب خود را در مواقع حساس کاهش دهید.

علائم استرس

بسیاری از مردم در زمان های خاصی دچار اضطراب می شوند.مثلا وقتی که سر جلسه آزمون استخدام هستند یا در حال ارائه پروژه شان هستند.در این شرایط اگر دچار اضطراب شوید میتواند مشکل های زیادی را برایتان به وجود آورد.

        انواع اختلالات استرس مانند:

     اضطراب اجتماعی

      اختلال در وسواس فکری

       اختلال در استرس عمومی

انواع متعددی در ایجاد اضطراب  وجود دارد،که میتواند برای افراد تاثیر بگذارد اما علائم و نشانه های آن می تواند برای هر فردی متفاوت باشد. اینکه آیا شما از استرس عمومی یا نا امنی رنج می برید احتمالا در این هنگام علائم زیر را تجربه کرده باشید.

علائم فیزیکی استرس

تپش قلب

دهان خشک

حالت تهوع

سرماخوردگی

تنش عضلانی

تنگی قفسه سینه

 نشانه های روانشناختی استرس

عدم توانایی آرامش

احساس ترس و وحشت

مشکلات خواب

احساس ناخوشایندی

دشواری در تمرکز

راه کارهای طبیعی برای کاهش استرس

ورزش کردن

با ورزش کردن در بدن شما اندورفین ترشح میشود .که باعث ایجاد خوشحالی و شادابی در شما ایجاد میکند، و هم افسردگی و استرس را  بلافاصله  کاهش میدهد.

تحقیقات در مورد ورزش و استرس نشان داده است که ورزش منظم می تواند سطح تنش را کاهش دهد (که اغلب نشانه اضطراب است) و می تواند به بهبودخواب ،

 عزت نفس و بالا بردن خلق و خوی شما کمک کند.

اگر شما بتوانید ورزش کردن را در برنامه روزانه خود قرار بدهیذ.میتواند به شما کمک کند تا همیشه احساس خوبی را داشته باشید وهمچنین کمک میکند تا علائم

اضطراب را در شما کاهش دهد

 

به طبیعت رفتن

رفتن به منطقه طبیعی آرام میتواند به شما کمک کند تا ذهتان آرام شود وعلائم اضطراب را در شما کاهش دهد.اگر شما بتوانید در یک منطقه حنگلی یا پارک روزانه مدتی را پیاده روی کنید این میتواند درمان موثری برای کاهش اضطراب شما باشد.

تحقیقات در ژاپن نشان داده است که افرادی که  حدودا ۲۰ دقیقه در جنگل راه میروند، هورمون های استرس کمتری را پس از پیاده روی خود داشتند نسبت به  افرادی که ۲۰ دقیقه در منطقه شهری و شلوغ  پیاده روی  کرده اند.

خود هیپنوتیزم

خود هیپنوتیزم روش بسیار عالی برای از بین بردن استرس است.وقتی در ذهن ما افکارمنفی و نا امید کننده وحود دارد و باعث ایجاد اضطراب در ما می شود در این جا خود هیپنوتتیزم کردن باعث از بین بردن افکار منفی میشود ودر نتیجه باعث از بین بردن استرس.

حود هیپنوتیزم برای تغییر دادن افکار و باور های ما طراحی شده است وقتی ما خود هیپنوتیزم میکنیم در واقع ذهنیت خود را از افکار منفی به سمت افکار مثبت هدایت میکنیم و این باعث می شود در شرایط های خاص ذهن ما به طور دیگری عمل کند ودر نتیحه در ما ایجاد استرس نمی شود

مراقبه

مراقبه می تواند راهی عالی برای شروع تمرکز بر روی افکار و احساسات شما باشد. بسیاری از افرادی که با استرس رنج می برند، گاهی اوقات افکار زیادی دارند که نمی توانند از بین بببرند و باعث ایجاد اضطراب می شود.

مراقیه کردن به شما کمک میکند تا افکاری که در سر دارید و باعث ایجاد اضطراب در شما شده است را از بین ببرد.مراقبه کردن را میتوان در جایی خلوت یا در خانه در حال نشتن روی زمین با صندلی انجام داد.

مطالعاتنشان داده اند که مراقبه می تواند به بهبود بخش هایی مانند اضطراب، ویژگی های شخصیت منفی  کمک کند.

 

 

 

۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *