پادکست افزایش عملکرد

چگونه عملکرد و بازدهی خود را افزایش بدهیم؟

افزایش عملکرد یکی از مهمترین مهارت هایی است که اگر آن را فرا بگیریم،می توانیم نتایج بسیار بزرگی را در مدت زمان کوتاه تر کسب کنیم

در این پادکست به روش هایی پرداخته ایم که می توانید از طریق آنها عملکرد خود را افزایش دهید

برای دانلود پادکست می توانید از لینک زیر اقدام کنید.

متن فایل پادکست افزایش عملکرد:

به نام او که همه هستی از اوست

سلام

من میلاد علیزاده هستم؛نویسنده و مدرس بهبود مهارت های فردی که به افراد کمک می کنم با توسعه مهارت های خودشان،زندگی بهتری را خلق کنند تا دنیا جای بهتری برای زندگی کردن بشود.

و از شما سپاسگذارم که وقت ارزشمند خودتون رو به آموزش دیدن اختصاص دادید و این نشون میده که چقدر برای خودتون و زندگی تون ارزش قائل هستید.

و در این پادکست به چند اصل بسیار مهم ،در رابطه با اینکه چگونه عملکرد خودمون رو افزایش بدهیم،می پردازیم.

افزایش عملکرد

عموما همه انسان ها از زمان یکسانی برخوردار هستند و همه در طول روز فقط بیست و چهار ساعت زمان در اختیار دارند ولی نکته قابل توجه اینه که چطور می شود که یک فردی مثل گاندی تاثیر بسیار بزرگی در دنیا به جا می گذارد ولی خیلی از افراد در دنیا زندگی می کنند و بعد از اینکه از دنیا می روند،کسی آنها را به یاد نمی آورد یعنی هیچ اثر از خودشون به جا نگذاشتند؟

فرق بین گاندی ها و دیگر انسان ها در این است که از زمانی که در اختیار دارند،حداکثر بهره را می برند و در جهت اهدافشون از زمانشان استفاده می کنند.

حال سوالی که پیش میاد اینه که چطور می تونیم از زمانمون بیشترین استفاده رو ببریم؟

اولین گام افزایش عملکرد:حفظ تمرکز

اولین گام برای افزایش عملکرد،از بین بردن تمام چیز هایی که باعث می شود تمرکز ما رو به هم بزنه.

مثلا اگر روی میز کارتان،چیز هایی وجود داره که استفاده نمی کنید،حتما اونها رو از دسترس خودتون دور نگه دارید،اینترنت خودتون رو قطع کنید و موبایل رو در حالت سایلنت قرار بدید و در داخل کشوی میزتان بذارید.. .

باید خودتون رو کاملا از چیز هایی که فکر می کنید،تمرکز شما رو از بین ببرده،پاک کنید.

و زمانی که در حال کار کردن هستید،به در اتاق خود یادداشتی را بزنید که تا فلان ساعت در دسترس نیستید و افرادی که می خواهند در آن بازه زمانی با شما دیدار کنند،مزاحم کار شما نشوند.

افزایش عملکرد در کار

دومین گام افزایش عملکرد:ایجاد محدودیت زمانی

دومین گام برای افزایش عملکرد،ایجاد محدودیت زمانی برای به پایان رساندن کار است.

مثلا در برنامتون نوشتید که می خواید فلان کتاب رو مطالعه کنید.در این صورت باید یک مدت زمانی در نظر بگیرید که کمی از توانایی های شما بیشتره…مثلا اگر شما در یک ساعت می تونید سی صفحه مطالعه کنید،باید این طور برنامه ریزی کنید که در یک ساعت سی و پنج صفحه مطالعه کنید.

با این کار کمی به خودتون فشار میارید که بتونید عملکرد خودتون رو افزایش بدید و اگر این روند رو ادامه بدید بعد از مدت زمانی متوجه میشید که به راحتی می تونید در زمان کوتاه تر ،کارایی بیشتری داشته باشید.

اگر هم دیدید که نمی توانید این برنامه را عملی کنید،یک ضرر مالی برای خودتان در نظر بگیرید.

به عنوان مثال به دوست قابل اعتمادتان یک مقدار پولی در بدید و از او بخواهید که اگر تا فلان روز،فلان کار رو نتونم انجام بدم،این پول رو برای خودت بردار…

در این صورت ما تمام تلاش خودمون رو انجام خواهیم داد تا کار رو در زمان معین شده به اتمام برسانیم،چون بحث پول در میان است نه بحث جانمام….

افزایش عملکرد در جسم

سومین گام افزایش عملکرد:افزایش انرژی جسمانی

سومین گام برای افزایش عملکرد،بالا بردن انرژی جسمانی و فیزیکی است.

برای بالا بردن انرژی جسمانی چند کار بسیار پیش پا افتاده را به صورت منظم و درست انجام بدهیم.

اولین کار نوشیدن یک و نیم لیتر آب در روز است.کمبود آب در بدن باعث ایجاد بسیاری از مشکلات می شود که یکی از آنها باعث افت انرژی و خستگی در بدن است.

دومین کار انجام دادن تنفس دیافراگمی است.اگر نمی دونید که تنفس دیافراگمی چطور انجام می شود در اینترنت یک جسنجو کنید،پیدا می کنید.

تنفس دیافراگمی باعث میشه که مغز ما اکسیژن بیشتری رو دریافت کنه و در نتیحه بهتر می تونه کار کنه و در نهایت عملکرد ما بسیار افزایش پیدا می کنه….

در این پادکست ما در رابطه با چگونگی افزایش عملکرد بحث کردیم و روش هایی رو گفتیم که بسیار ساده ولی کاربردی هستند و اگر این روش ها رو پیاده سازی کنید،نتایح شما بسیار فرق خواهد کرد

در پایان از شما بسیار تشکر می کنم که به این پادکست توجه کردید

من میلاد علیزاده هستیم،مدرس بهبود مهارت های فردی و تلاش می کنیم که با بهبود مهارت های افراد،دنیای را جای بهتری برای زندگی کردن بکنیم

خدانگهدار

در پایان از شما دعوت می کنیم که مقاله های مرتبط را نیز مطالعه کنید:

چگونه انرژی جسمانی خودمان را افزایش بدهیم؟

بهترین تمرین های تمرکز حواس

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *